سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

86/7/1
12:53 ع

« گروه معارف جنگ » یادگاری از سپهبد علی صیاد شیرازی که به ابتکار آن شهید عزیز شکل گرفت و یکی از ماموریت های این گروه آموزش تئوری و میدانی وقایع وحقایق جنگ و تشریح عملیات جهت دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش جمهوری اسلامی ایران است . این گروه پس از آن شهید عزیز با هدایت امیر آراسته جانباز عزیز ارتش و از فرماندهان عالی رتبه جنگ و یار صمیمی شهید سپهبد صیاد شیرازی به کارش ادامه داد و در هر سال پربارتر از سال گذشته فعالیت می کند. امسال نیز آموزش میدانی معارف جنگ در اردیبهشت ماه بود که در جنوب کشور شکل گرفت . گزارش زیر یادداشت های مختصری از این سفر و حال و هوای آنست که به صورت گزینشی انتخاب و تقدیم می شود.
 

 
 
.1 دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره ) نوشهر کم کم بار سفر را بستند . و مانند زمان جنگ کوله پشتی ها را به دوش گرفتند. مبدا سفر نوشهر که شهری توریستی وزیباست و بچه های دریایی می خواهند از نقطه سرسبز و زیبا و از کنار دریا به دشت وسیع خوزستان سفر کنند دشت های وسیعی که در ظاهر حال و هوای ظاهری شمال و جنگل و سبزه و درخت را ندارد اما قطعه ای از بهشت زمین است و در نگاه دقیق اقیانوس عمیق عشق می باشد. مقصد جبهه است که خود دانشگاه بزرگ عشق است .
.2 به « راه آهن » تهران رسیدیم . می خواهیم سوار شویم برای رسیدن و دیدن « راه آسمان » انبوهی از جوانان که با کوله پشتی و سر و وضع نظامی در ایستگاه راه آهن تهران حضور پیدا کردند مردم را یاد روزهای جنگ انداخت یاد روزهایی که عده ای شب ها را بی خوابی کشیدند تا آنها آسوده بخوابند یاد روزهایی که خداحافظی مادر با فرزند همسر با شوهر پدر با فرزند و... جگر می سوزاند راستی برای رسیدن به آزادی و استقلال امروز دیروز چقدر خون دادیم .
آری ایستگاه راه آهن ایستگاه خداحافظی بود چه بچه هایی که از این مسیر زمینی رفتند اما آسمانی برگشتند.
.3 سوار قطار می شویم فضای قطار فضای دیگری است بچه ها بچه های نسل سوم اما لباس رزم بر تن و لباس عشق بر جان حرکت می کنند. حرکت کاروان آغاز می شود. کاروانی بااکثریت جوان و اقلیتی نسبتا پیر و سالخورده پیرانی که پیشکسوتان جنگند و سند زنده دفاع مقدس البته حرف و عمل آنها می رساند که اگر جنگی بشود انگار همان جوان دیروزند. آنها از حماسه لبریزند آنها راویان سبز در سفر به سرزمین سرخ شهادتند. برخی کلاس ها از قطار شروع شد. و بعضی از فرماندهان و پیشکسوتان در کوپه ها کنار دانشجویان نشستند و دفتر خاطرات گذشته را ورق می زدند و از روزهای حماسه می گفتند از ایامی که با ایثار روز دشمن را شب کردند. دانشجویان جوان دانشگاههای افسری با شور و حال خاصی اساتید را همراهی می کنند و با دقت تجارب را می آموزند. آنها از این که فراتر از تصویرهای تلویزیونی با حال و هوای جبهه و جنگ آشنا می شوند خیلی خوشحالند.

پیام رسان

+ استحکام واقعی یک نظام و ملت، توکل به خداوند متعال، هوشمندی، داشتن اعتماد به نفس، باور به توانایی ایستادگی، و تقویت قدرت ایستادگی است.(مقام عظمای ولایت)

مشخصات مدیر وبلاگ
 
Admin[79]
 

منتظران چشم به راه آمدنش هر لحظه زمین قلبهایشان را با یادش آب و جارو می کنند و دیده ی خویش را به سمت خانه ی دوست تنگ تر می نمایند. شاید زیباترین لحظه ی تاریخ را با قاب دیدگانشان به تصویر در آورند. این همان چیزی است که هر جمعه در دعای ندبه از تارهای وجودشان به مولای خویش عرضه می دارند: متی ترانا و نراک


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
موسیقی


وبلاگ منتظران مهدیمنتظران مهدی